Mohlo by se zdát, že v momentě, kdy si paní učitelka seřadí žáky k hodině tělesné výchovy, nastává pro asistenta pedagoga chvíle klidu, kdy může nerušeně odpočívat. To je velká chyba, hodiny tělesné výchovy jsou totiž pro většinu dětí s Aspergerovým syndromem jednou z nejnáročnějších chvil školního dne.
Pro děti s AS hodina tělocviku často představuje nesrovnatelně větší stres, než pro jejich spolužáky, kteří tuto diagnózu nemají.
Zhoršená orientace v prostoru, odlišná hrubá motorika
Důvodem není jen často zhoršená motorická obratnost a koordinace pohybů, která se projevuje např. zvláštním stylem běhu nebo neschopností udělat nějaký konkrétní pohyb či gymnastický prvek. Asistent pedagoga by měl dávat pozor, aby nedocházelo k posměchu spolužáků. Velké vypětí přináší i zhoršená orientace v prostoru. Zprava, zleva, první, druzí, zástup, řada, diagonála, to vše může být pro dítě s AS velký problém. I když mu tyto pojmy vysvětlíte, opakovaně se může v prostoru ztrácet. A co teprve, když se přidají projevy poruchy pozornosti, s AS často spojené. Špatně informovaný pedagog se potom zlobí, že se dítě v tělocvičně divně motá, neví, kde má být a co má dělat.Pokračování článku je pouze pro předplatitele s placeným přístupem.
Chcete-li pokračovat ve čtení, vyberte si jednu z variant předplatného zde.